Katarak

[Reading] ➲ Katarak  ➺ Fitri Hussin – Derbybusinesscentres.co.uk
  • Paperback
  • 544 pages
  • Katarak
  • Fitri Hussin
  • Malay
  • 14 November 2018

About the Author: Fitri Hussin

Is a well-known author, some of his books are a fascination for readers like in the Katarak book, this is one of the most wanted Fitri Hussin author readers around the world.


Katarak Suasana Universiti Yang Aman Damai Tiba Tiba Kucar Kacir Segala Galanya Jadi Kecoh Dan Heboh Seorang Demi Seorang Rebah Dengan Skandal Skandal Yang Menggegarkan Kampus Sehinggalah Salah Seorang Daripada Mereka Dibelasah Sehingga Koma.Siri Kejadian Yang Menimpa Mereka Itu Amat Meragukan Ia Bukan Kebetulan Tetapi Dirancang Dengan Rapi Zamri Melakukan Penyiasatan Untuk Mencari Kebenaran Biarpun Berdepan Halangan Apa Yang Dia Temui Di Setiap Fasa Penyiasatan Itu Amat Mengejutkan Muslihat Apakah Ini Makin Disiasat, Masalah Itu Makin Berselirat.

10 thoughts on “Katarak

  1. says:

    Kawan, kata ahli matematik perasaan itu hanya boleh diukur dengan satu nilai iaitu infiniti Kata ahli fizik, perasaan itu adalah pantulan mata yang dibiaskan ke dalam hati Kata tukang kebun, perasaan itu bagaikan pokok bunga Kata tukang cat, perasaan itu bagaikan cat merah Ia jelas kelihatan walaupun dari jauh Kawan, apakah perasaan itu Perasaan itu adalah cinta pg 239 Kata aku Perasaan cinta itu gila hahaha Oh, ya Ini memang bukan review PFull review 18 11 2013Pertamanya, ini bukan novel cinta Walaupun banyak je status status berunsur cinta yang aku naikkan di GR Keduanya, aku suka cover Nampak mengancam Dan aku hampir terpedaya kerana ingatkan ia kisah si penjenayah ala ala CSI.Tetapi rupanya tidak.Ya, ini bukan kisah jenayah yang memerlukan para CSI datang menyiasat Tertipu hahaha sungguh aku rela ditipu kalau ada cerita yang fresh sebegini.Ringkasnya, ini kisah 5 sekawan di universiti yang melalui hari hari biasa mereka sebagai pelajar Sepatutnya kisah mereka biasa biasa saja Tapi ada pelbagai insiden luar jangka yang berlaku Umpama efek domino, satu per satu kejadian yang menimpa seorang demi seorang Apakah...

  2. says:

    Katarak mengisahkan 5 sekawan yang menjalinkan persahabatan di sebuah universiti Selain Fadhil,Zamri,Wadi,Azrul dan Anas sememangnya tinggal di dalam kolej kediaman yang sama dan bilik kediaman mereka berdekatan antara satu sama lain Zamri dan Wadi merupakan rakan sebilik Begitu juga dengan Azrul dan Anas Kelima limanya bersahabat rapat dan saling bekerjasama untuk membantu antara satu sama lain Bermula dengan cubaan mereka mendekatkan Azrul dengan Aireen gadis paling popular di universiti mereka menuntut sehinggalah membantu Wadi dan Fadhil memenangi kerusi Majlis Perwakilan Pelajar MPP ,mereka menonjolkan semangat setiakawan yang tinggi dan saling bantu membantu sesama mereka Namun,malang mula menghantui mereka Bermula dengan Azrul,kemudiannya Anas Paling teruk,Wadi koma di hospital kerana cedera parah Zamri juga tidak terlepas menerima bahangnya Apakah sebenarnya yang berlaku Adakah wujud tangan ghaib yang cuba merosakkan keharmonian persahabatan antara 5 sahabat ini Dapatkan jawapannya dengan membaca novel ini dengan segera Apabila membaca novel ini,saya tersenyum sendiri Terima kasih kepada penulis novel ini, Fitri Hussin kerana telah berjaya membangkitkan kenangan saya ketika belajar di universiti dahulu Mungkin tidak segah dan se thrill apa yang dialami oleh Zamri dan kawan kawannya,namun,teta...

  3. says:

    Katarak.menceritakan tentang Aku dan rakan rakannyaAzrul, Wadi, Anas Fadhil yang sedang belajar di sebuah Universiti tempatan Aku merupakan bekas pelajar Hendry Gurney Azrul seorang penggondam yang hebat, Wadi si genius yang suka tidur, Anas pengarah filem pendek yang tersohor di youtube tetapi merahsiakan identitinya dan Fadhil pula seorang bakal peguam yang hebat berdebat.Apabila mengetahui Azrul meminati Aireen, gadis yang popular di kampus Mereka berlima menjayakan sebuah teater untuk memenangi hati Aireen Sekaligus mengenepikan pesaing Azrul iaitu Zakuan, Alif dan Arif.Namun, selepas Wadi dilantik sebagai Exco perwakilan pelajar MPP dan Fadhil dilantik sebagai Timbalan Presiden Satu persatu menimpa mereka berlima Azrul difitnah sehingga berpisah dengan Aireen Anas dituduh mencuri dan yang paling sadis Wadidituduh meniru dan dihukum gantung satu semesterWadi juga ditikam dan koma Azrul membawa diri ke US dan Fadhil tiba tiba menjauhkan diri Aku dan Anas merancang untuk membersihkan nama Wadi Tapi gagal kerana diberi amaran oleh pihak universiti Aku dan Anas tetap meneruskan rancangan membantu Wadi dengan menubuhkan geng Halimunan secara rahsia dengan dibantu beberapa rakan yang lain Mereka mendapati setiap kejadian yang berlaku itu seolah...

  4. says:

    Tatkala membaca novel ini, mengingatkan zaman kolej aku di universitiwalaupun bukan orang penting seperti Wadi, tapi sedikit sebanyak ceritanya membuatkan aku mengimbau kenangan silamkehidupan seorang pemimpin politik kampus, masalah pendatang haram di kolej aku di panggil sebagai Ai Hong , kisah cinta persahabatan di masukkan dalam novel iniCover yang menarikmalahan setiap bab terdapat ilustrasi yg serupa dengan cover novelKisah yang di paparkan pun merupakan satu kelainan daripada novel2 yang aku baca sebelum iniperihal politik kampusAku tertanya2 juga wujudkah Tok Dalang seperti yang di gambarkan dalam novel inihmmmWalau bagaimanapun, novel ni di cacat cela dengan banyak juga kesalahan ejaanhilang mood membaca seketikamalahan terdapat banyak watak2 pembantu sampingan, sedikit menggelirukan pembaca seperti aku pada Bab 41 m s 448 boleh rujuk dialog , aku sedikit keliru dengan kewujudan Azrul secara tiba2, tapi penulis ada memperjelaskan ken...

  5. says:

    Dah lama tgk buku ni, baca sinopsis rasa mcm alah mcm buku cita budak2 Bila dah baca baru pk balik nyesal x baca awal2 ahaks x pasal2 ak jd pendengar lagu2 lama..

  6. says:

    Hmmmmm. Dok menung lepas habis baca novel ni Antara rekaan dan kebenaran, rasanya semua bersangkut paut pada mula pembacaan beranggapan, alahai kisah budak U ke. kisah kehidupan budak U yang tak lari dari kisah belajar, kisah cinta. tertarik dengan penyampaian perasaan cinta itu dapat bayangkan macam mana bentuk persembahan masa azrul mahu aireen menerima isi hatinya Kelakar gak dok pikir camni budak U Korang ingat nak bercinta cari pasangan jer ke Setel satu babak. Haa Mereka ni sahabat yang bermula di universiti. Azrul, si cerdik IT, Anas si pengarah berbakat, Wadi si pintar, Fadhil genius undang undang dan aku yang bernama zamri pada awal bukan sesiapa tetapi si blogger yang punya ramai pengikut bila apa saja yang berlaku di universiti, dia dapat menyampaikan perkara yang sebenar berlaku Haa Nampak tak watak utama yang didirikan oleh tuan penulis Fitri Hussin ni Semua punya kekuatan tersendiri. Tapi ada kelemahan. Mula mula, azrul tumbang dengan kisah cintanya Kemudian Anas dengan kes kecurian di asrama Seterusnya Wadi dengan kes meniru sewaktu peperiksaan Dan aku sendiri yang berlatarbelakangkan bekas pelajar sekolah juvana Haa. Plot penceritaan di garap dengan begitu kemas dan teliti sehingga buat rasa be...

  7. says:

    Sesuatu yang baru konspirasi yang besar. watak watak yang bagus penceritaan yang menarik..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *